ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ



Ας πιάσουμε δουλειά!

Δραστηριότητα 1η


Αρχικά χωριστείτε , μέσω κλήρωσης , σε 5  ομάδες των  τεσσάρων ατόμων . Οι ομάδες είναι οι εξής : 


  1. Αγρότες
  2. Κτηνοτρόφοι
  3. Διατροφολόγοι
  4. Ιστορικοί
  5. Μάγειρες 

Αν κάποιος/α από εσάς  θελήσει να αλλάξει ομάδα για λόγους ενδιαφέροντος , μπορεί να ανταλλάξει την ιδιότητα που του έτυχε με κάποιου άλλου παιδιού.            



Δραστηριότητα 2η

Τώρα που χωριστήκατε σε ομάδες ας αρχίσουμε . Στο σημείο αυτό καλείστε  να ερευνήσετε  και να βρείτε , ανάλογα με την ιδιότητά σας , πληροφορίες σχετικά με το θέμα της διατροφής. Βασικές πηγές έρευνας αποτελούν τα ΤΠΕ . Ενδεικτικά σας δίνονται ορισμένες ιστοσελίδες στις οποίες μπορείτε να ανατρέξετε που σίγουρα θα σας φανούν χρήσιμες.

1. Αγρότες

Οι  αγρότες  με  τη  σειρά  σας  θα  κάνετε  μια  έρευνα  για τα φρούτα και λαχανικά  της περιοχής  μας (Μακεδονία).  

Συγκεκριμένα  θα  αναζητήσετε  και  θα καταγράψετε:

  • Φρούτα και λαχανικά που παράγονται στην Μακεδονία
  • Προϊόντα  που  εξάγουμε
  • Νέα προϊόντα
  • Μεθόδους καλλιέργειας
  • Βιολογικά  προϊόντα
  • Αξία βιολογικής διατροφής

Οι  διαδικτυακές  ιστοσελίδες  για  έρευνα είναι:

http://www.viologika.gr/











2. Κτηνοτρόφοι



                                                             


Παιδιά , αλήθεια , γνωρίζετε τι σημαίνουν οι λέξεις κτηνοτρόφος και κτηνοτροφία; Ένα διαδικτυακό λεξικό μπορεί να σας φανεί αρκετά χρήσιμο!
Να και η ηλεκτρονική του διεύθυνση :

1. Γράψτε τη λέξη στο κουτάκι και πατήστε βρες  
                              
2. Προσπαθήστε να σκεφτείτε ποια προϊόντα μας δίνουν τα ζώα και ξεχωρίστε εκείνα που ο άνθρωπος χρησιμοποιεί στη διατροφή του.

3. Κατασκευάστε τους εννοιολογικούς σας χάρτες χρησιμοποιώντας το λογισμικό kidinspiration .


Στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση θα βρείτε μερικά ζώα,γράψτε μόνο γι αυτά. H μορφή που θα πρέπει να έχει κάθε χάρτης είναι η εξής: 



  • φωτογραφία ή όνομα ζώου
  • προϊόντα που μας δίνει
  • προϊόντα που τρώει ο άνθρωπος 



4. Χρησιμοποιώντας τις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις , βρείτε πληροφορίες για τα ζωικά προϊόντα που καταναλώνει ο άνθρωπος .

5. Γράψτε τις πληροφορίες που θεωρείτε χρήσιμες για το θέμα της διατροφής και θέλετε να μοιραστείτε με τις άλλες ομάδες.(Μπορείτε να αναφερθείτε και στα υποπροϊόντα ορισμένων προϊόντων.)







    3. Διατροφολόγοι








Οι διατροφολόγοι θα αναζητήσετε πληροφορίες στις παρακάτω ιστοσελίδες για :

  2.   τις πρωτεΐνες  ,

  3.   τις βιταμίνες που παίρνει ο οργανισμός μας από αυτές ,


   4. τη θρεπτική αξία που έχουν τα ψάρια,  

   5.  τη θρεπτική αξία που έχει το μέλι ,




   6.  τι  πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε προϊόντα ;
   7.    τι πρέπει να περιλαμβάνει το καθημερινό μας πιάτο ;


    9.    πώς θα τρεφόμαστε υγιεινά και σωστά;





4. Ιστορικοί 

Γεια σας, ιστορικοί , ερευνητές, αναζητητές  ή όπως αλλιώς σας λένε. Εγώ είμαι ο Αρίσταρχος και θα είμαι ο βοηθός σας στην αναζήτηση πληροφοριών για τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων. Αρχικά θα πρέπει να πάτε πάνω στον πάπυρο για να δείτε σε ποιες ερωτήσεις θα πρέπει να απαντήσετε. Έπειτα θα έρθετε σε μένα , θα κάνετε κλικ πάνω μου για να σας οδηγήσω στις πληροφορίες που χρειάζεστε.
                                                                                               












5. Μάγειρες

Εσείς , μάγειρες , θα ψάξετε για συνταγές που βοηθούν στη σωστή ανάπτυξη των παιδιών.

 1. Ρωτήστε μαμάδες και γιαγιάδες που γνωρίζουν από την πείρα τους ποια φαγητά κάνουν καλό στα παιδιά.


 2. Αναζητήστε συνταγές από τις παρακάτω διευθύνσεις:










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου