ΣΕΛΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ




Ορισμός WebQuest: Σύμφωνα με τον Bernie Dodge, WebQuest είναι η εκπαιδευτική δραστηριότητα (που εντάσσεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα), κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος ή για τη σύνθεση μιας γνωστικής ενότητας, προέρχονται από το Διαδίκτυο.
Για τη χρήση του WebQuest είναι απαραίτητο να προηγηθούν μερικά μαθήματα ως προς τη χρήση του διαδικτύου τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και για τους/τις εκπαιδευτικούς. Με αυτό τον τρόπο, θα διασφαλιστεί η μείωση των δυσκολιών και των ερωτημάτων που αφορούν αποκλειστικά τη χρήση του διαδικτύου και συνακόλουθα η αξιοποίηση όσο το δυνατό περισσότερου χρόνου για την ολοκληρωμένη κάλυψη του θέματος.

Γενικά Στοιχεία : Το συγκεκριμένο WebQuest σχεδιάστηκε για μαθητές και μαθήτριες της Δ΄τάξης ενός Δημοτικού σχολείου της περιοχής της Δυτκής Θεσσαλονίκης (που ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) και αποτελεί το μέσο υλοποίησης ενός project για τη διατροφή. Το project αυτό θα διαρκέσει περίπου 2-3 εβδομάδες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν κάποιος ή κάποια εκπαιδευτικός αφιερώσει περισσότερο χρόνο είναι κακό.  
Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά της Δ΄τάξης του σχολείου αυτού καλούνται να γνωρίσουν και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με θέματα διατροφής .

Τα παιδιά της τάξης θα χωριστούν σε 5 ομάδες των 4 ατόμων. Ειδικότερα θα υπάρχει η ομάδα των αγροτών, αυτή των κτηνοτρόφων, των διατροφολόγων,, των ιστορικών και τέλος των μαγείρων.

Σύνδεση με άλλα μαθήματα: Στα πλαίσια της εφαρμογής της διαθεματικής και διεπιστημονικής εκπαίδευσης το συγκεκριμένο WebQuest συνδυάζει και αξιοποιεί στοιχεία από αρκετά μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος. Ειδικότερα, η διαθεματικότητα εντοπίζεται:
  • Στην πληροφορική (από τη στιγμή που όλες οι δραστηριότητες είναι προσαρμοσμένες πάνω στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών)
  •  Στη γλώσσα (από τη στιγμή που τα παιδιά καλούνται να συλλέξουν και να αξιοποιήσουν πληροφορίες και να διοργανώσουν μια συζήτηση)
  • Στα μαθήματα ξένων γλωσσών, όπως στα Αγγλικά (με το να αναζητούν ιστοσελίδες και άρθρα που είναι γραμμένα σε κάποια ξένη γλώσσα)
  • .Στην ιστορία (αφού οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν τις συνήθειες και τον τρόπο διατροφής των αρχαίων Ελλήνων) .
  • Στη Γεωγραφία (αφού τα παιδιά καλούνται να μελετήσουν την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή της περιοχής τους (Μακεδονία) που συνδέεται άμεσα με το κλίμα και το ανάγλυφο της ).

Στόχοι για τον μαθητή/τρια :

  •  Δημιουργική χρήση του διαδικτύου και γενικότερη αξιοποίηση των ΤΠΕ (εικόνα και βίντεο)
  •  Αναζήτηση, συλλογή και ταξινόμηση πληροφοριών, αλλά και κριτική αντιμετώπιση πάνω σε αυτές (με αυτό τον τρόπο αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη)
  •  Αυτοαξιολόγηση του έργου τους και επίτευξη ανατροφοδότησης
  • Προώθηση ομαδοσυνεργατικής  και διερευνητικής-ανακαλυπτικής μάθησης και διδασκαλίας (τα παιδιά ανακαλύπτουν μόνα τους τη γνώση)
  •  Ανάπτυξη διαλόγου, επικοινωνίας και παραγωγής λόγου από τα παιδιά
  •  Οργάνωση στρατηγικών από τα ίδια τα παιδιά
  •  Ευαισθητοποίηση σχετικά με προβλήματα που αφορούν τη διατροφή.
  •  Ανάληψη ρόλων από τα παιδιά και συνεπώς καλλιέργεια υπευθυνότητας
  •  Αναζήτηση λύσεων  για μια σωστή και υγιεινή διατροφή .
  •  Σύνταξη άρθρων με παρουσιάσεις εργασιών.

Αξιολόγηση του μαθητή / της μαθήτριας : Στα παιδιά της τάξης μοιράστηκαν πινακάκια  με τα οποία αξιολογούν το project που πραγματοποιήθηκε Ο εκπαιδευτικός με τη σειρά του αξιολογεί τόσο το γνωστικό όσο και το συναισθηματικό κομμάτι του project και την επιτυχία που αυτό  είχε μέσα από αυτά τα πινακάκια και μέσα από την όλη διαδικασία του project.

Οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό : Κάθε δάσκαλος και δασκάλα είναι υπεύθυνος και υπεύθυνη στο να κρίνει πόσες διδακτικές ώρες θα χρειαστεί για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή του WebQuest, από τη στιγμή που αυτός γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα και την καθεμιά τις δυνατότητες και τις δυσκολίες της τάξης του/της. Το παρόν webquest απαιτεί χρόνο και οργάνωση της τάξης που θα το φέρει εις πέρας. Για το λόγο αυτό, δίνεται στον/στην εκπαιδευτικό η δυνατότητα αξιοποίησης της ευέλικτης ζώνης καθώς και διαφόρων εκπαιδευτικών  προγραμμάτων αγωγής υγείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου